5 клас
ВСТУП ДО ІСТОРІЇ.
(35 годин)
№ уроку
|
Тема і зміст уроку
|
Дата, примітки
|
Розділ І. Звідки і як історики дізнаються про
минуле
|
||
1
|
Історія як наука.
Українські вчені історики
|
|
2
|
Історія і час
|
|
3
|
Історична карта
|
|
4
|
Мова як джерело знань
про минуле
|
|
5
|
Фольклор
|
|
6
|
Речові історичні
джерела
|
|
7
|
Музеї
|
|
8
|
Географічні назви в
історичній науці
|
|
9
|
Практичне заняття. Про що можна довідатися з сімейного
фотоальбому. Родинне дерево
|
|
10
|
Практичне заняття. Які назви у моєму рідному місті (селі)
нагадують про минуле
|
|
11
|
Тематичне оцінювання на тему: „Звідки і як історики дізнаються про
минуле”
|
|
Розділ ІІ. Про що і про кого розповідає історія
|
||
12
|
Люди в історії:
історичні персонажі, групи людей і народи
|
|
13
|
Події та явища в
історії: відкриття, битви, подорожі, господарське та повсякденне життя
|
|
14
|
Житло і побут давніх
українців
|
|
15
|
Київські князі.
Запровадження християнства
|
|
16
|
Українське козацтво у
битвах і походах
|
|
17
|
Українське село і місто
у ХVІІІ ст.
|
|
18
|
Відкриття Харківського
університету та його вплив на українську культуру
|
|
19
|
Українці в революції
1917-1920 рр.
|
|
20
|
Україна в роки Другої
світової війни (1939-1945) та Великої Вітчизняної (1941-1945) війн
|
|
21
|
Проголошення
незалежності України
|
|
22
|
Практичне заняття. Про що і про кого розповідає історія рідного
краю
|
|
23.
|
Тематичне оцінювання на тему: „ Про що і про кого розповідає
історія”
|
|
Розділ ІІІ. Які пам’ятки є частиною історії
|
||
24
|
Храми та ікони
|
|
25
|
Софійський собор і
Києво-Печерська лавра
|
|
26
|
Книги і мініатюри.
Остромирове Євангеліє та „Апостол” Івана Федорова
|
|
27
|
Замки і палаци.
Генуезька і Камянець-Подільська фортеці
|
|
28
|
Бахчисарайський і
Маріїнський палаци
|
|
29
|
Вулиці та площі. Вулиця
Хрещатик у Києві. Площа Ринок у Львові
|
|
30
|
Парки і сади.
„Софіївка” в Умані та заповідник „Качанівка” на Чернігівщині
|
|
31
|
Практичне заняття. Які історичні пам’ятки мого міста (села),
рідного краю розповідають про минуле
|
|
32
|
Практичне заняття. Моя уявна подорож історичними місцями України
|
|
33
|
Тематичне оцінювання на тему: „Які пам’ятки є частиною історії”
|
|
34
|
Узагальнення до курсу: „Роль громадян, історичної науки, музеїв та
архівів у збереженні минулого України”
|
|
35
|
Резервна година
|
|
7 клас
Історія України
( 35 годин)
№
п/п
|
Дата
|
Тема
уроку
|
Кількість уроків
|
Домашнє
завдання
|
Державні
вимоги
до рівня
загальноосвітньої підготовки учнів
|
|
1.
|
|
ПОВТОРЕННЯ. Історія України в
стародавні часи.
|
1
|
|
Учень/учениця:
• показує на карті територію українських земель у середні віки;
• характеризує історичний розвиток України у стародавню добу;
• визначає особливості розвитку українських земель доби Середньовіччя;
• називає періодизацію історії України у Середньовіччі;
• тлумачить
поняття «історія
стародавнього світу», «історичні джерела».
|
|
2
|
|
ВСТУП. Історія України в Середні віки. Періодизація. Джерела з історії України.
|
1
|
|
||
Розділ І. ВИНИКНЕННЯ ТА
СТАНОВЛЕННЯ РУСІ–УКРАЇНИ
|
||||||
3
|
|
Розселення слов’янських племен на території України.
|
1
|
|
Учень/учениця:
• розпізнає на карті територію розселення слов’янських племен, які проживали
на території Русі-України; напрямки походів
київських князів;
• характеризує суспільне
життя, господарство, заняття, побут і вірування східних слов’ян; роль міста
Києва в утворенні держави східних слов’ян; роль перших князів у становленні
Київської держави (Русі-України); літописні джерела про виникнення Києва;
основні версії походження назви «Русь»;
• визначає наслідки впливу природно-географічних умов на господарство та
спосіб життя східних слов’ян; сутність і наслідки внутрішньої й зовнішньої політики перших князів;
• висловлює судження щодо діяльності Аскольда, Олега, Ігоря, Ольги та Святослава;
• називає роки правління перших князів; версії походження назви
«Русь», «Русь–Україна»;
• тлумачить поняття «Велике розселення слов’ян», «князь», «дружина»,
«літопис», «Русь», «Русь-Україна», «імперія», «полюддя», «данина».
|
|
4
|
|
Господарство східних слов’ян. Суспільний устрій. Вірування.
Сусіди східних слов’ян.
|
1
|
|
||
5
|
|
Утворення Русі-України. Київські князі: Аскольд, Олег,
Ігор, Ольга, Святослав.
|
1
|
|
||
6
|
|
Практичне заняття:
«Князь Святослав та його походи».
|
1
|
|
||
7
|
|
Узагальнення. Тематичний контроль
|
1
|
|
||
Розділ ІІ. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА (РУСЬ–Україна)
наприкінці Х – у першій половині ХІ ст.
|
||||||
8
|
|
Внутрішня і зовнішня політика Володимира Великого. Запровадження християнства.
|
1
|
|
Учень/учениця:
• показує на карті територію Київської держави (Русі-України) за правління
князів Володимира Святославовича та Ярослава Мудрого;
• характеризує суспільну роль різних верств і станових груп населення
Київської держави (Русі - України); розвиток господарства і торгівлі;
повсякденне життя мешканців міста і села; найдавніші пам’ятки писемності та
умови поширення освіти; роль князівської влади в політичному устрої Русі; відносини
Русі - України з європейськими державами;
• визначає ступінь розвитку господарства й торгівлі Русі –
України; причини і наслідки запровадження християнства як державної релігії
Київської держави (Русі- України);
• висловлює судження та порівнює внутрішню й зовнішню політику Володимира Великого і
Ярослава Мудрого; політичний устрій і соціальний розвиток давньоруського та
європейського суспільств;
• називає роки правління князів Володимира Великого та Ярослава
Мудрого; рік запровадження християнства як державної релігії;
• тлумачить поняття «християнство», «священик», «митрополит», «монастир»,
«чернець», «графіті», «мозаїка», «верстви», «бояри», «церковнослов’янська
мова», «книжкові мініатюри».
|
|
9
|
|
Київська держава (Русь- Україна) Ярослава Мудрого. «Руська правда». Міжнародні
зв’язки.
|
1
|
|
||
10
|
|
Суспільний
устрій. Влада князя. Повсякденне життя. Господарство. Міста. Ремесла. Торгівля.
|
1
|
|
||
11
|
|
Практичне заняття:
«Християнська релігія і церква в житті давньоруського (давньоукраїнського) суспільства» / «Уявна подорож Києвом часів
Ярослава Мудрого» (на вибір вчителя).
|
1
|
|
||
12
|
|
Архітектура та монументальний живопис. Писемність та освіта. Українська
мова.
|
1
|
|
||
13
|
|
Узагальнення. Тематичний контроль
|
1
|
|
||
Розділ ІІІ. КИЇВСЬКА
ДЕРЖАВА (РУСЬ-Україна)
у другій половині ХІ –
першій половині ХІІІ ст.
|
||||||
14
|
|
Правління Ярославовичів. Половці. Любецький
з’їзд князів.
|
1
|
|
Учень/учениця:
• показує на карті території князівств часів роздробленості Київської
держави (Русі - України) та половецькі землі;
• характеризує становище Київської держави (Русі – України) за
правління наступників Ярослава Мудрого; особливості політичного і
соціально-економічного життя князівств часів роздробленості; відносини
половців із Руссю;
• визначає
причини і
наслідки князівських усобиць; половецьких набігів; Любецького з’їзду князів,
• висловлює судження про діяльність
Ярославичів, Володимира
Мономаха, Мстислава Великого, Ярослава Осмомисла;
• називає
роки правління князів доби; дату Любецького з’їзду князів; дату першої писемної згадки назви
«Україна».
|
|
15
|
|
Правління Володимира Мономаха та його сина Мстислава
Великого.
|
1
|
|
||
16
|
|
Роздробленість Київської держави. Київське,
Переяславське та Чернігівське князівства в середині XII – першій половині
XIIІ ст. Політичне і соціально-економічне життя.
|
1
|
|
||
17
|
|
Семестрова
підсумкова робота
|
1
|
|
||
18
|
|
Галицьке і Волинське князівства в другій
половині ХІІ ст. Ярослав Осмомисл.
|
1
|
|
||
19
|
|
Культура Русі–України в другій половині ХІ – першій половині
ХІІІ ст.
|
1
|
|
||
20
|
|
Узагальнення. Тематичний контроль
|
1
|
|
||
Розділ IV.
ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА
|
||||||
21
|
|
Утворення Галицько-Волинського князівства. Роман
Мстиславович. Боротьба за владу. Данило Романович.
|
1
|
|
Учень/учениця:
• показує на карті територію Галицько-Волинської держави за Романа
Мстиславовича і його наступників; території сусідніх держав; напрямки навали
монголів;
• характеризує діяльність князів династії Романовичів; особливості
монгольського панування на українських землях;
• визначає особливості зовнішньої та внутрішньої політики галицько-волинських
правителів;
• висловлює судження про діяльність Романа
Мстиславовича, Данила Романовича, Юрія І Львовича; особливості розвитку
українського суспільства княжої доби з європейськими країнами;
• називає роки правління найвидатніших галицько-волинських
князів; монгольської навали на землі південно-західної Русі;
• тлумачить поняття «орда», «баскак», «ярлик», «улус», «король».
|
|
22
|
|
Походи монголів на Русь. Встановлення панування
Золотої Орди на українських землях.
|
1
|
|
||
23
|
|
Практичне заняття:
«Зовнішня політика Данила Романовича. Коронація»/
«Данило Романович - будівничий Галицько-Волинської держави» (на вибір вчителя).
|
1
|
|
||
24
|
|
Культура Галицько-Волинської держави у другій
половині ХІ – ХІІІ ст.
|
1
|
|
||
25
|
|
Галицько-Волинська держава за наступників Данила
Романовича.
|
1
|
|
||
26
|
|
Узагальнення.
Тематичний контроль
|
1
|
|
||
Розділ V. УКРАЇНСЬКІ
ЗЕМЛІ У СКЛАДІ ВЕЛИКОГО КНЯЗІВСТВА
ЛИТОВСЬКОГО ТА ІНШИХ ДЕРЖАВ
(друга половина ХІV – ХV ст.)
|
||||||
27
|
|
Статус українських земель у складі Великого князівства Литовського та
інших держав. Кревська унія 1385 р. і українські землі. Остаточна
ліквідація Волинського та Київського удільних князівств.
|
1
|
|
Учень/учениця:
• показує на карті територію українських земель у складі різних держав;
територію Кримського ханства;
• характеризує становище українських земель у складі різних держав;
розвиток господарства, торгівлі; державне, суспільне та культурне життя
Кримського ханства; побут соціальних верств і етнічних груп та їхню роль у
житті тогочасного суспільства; полікультурність українського суспільства;
• визначає причини та наслідки Кревської унії; особливості
розвитку міст та магдебурзького права;
• висловлює судження щодо діяльності
Любарта Гедиміновича, Володимира Ольгердовича, Хаджі-Герея, Костянтина
Острозького, Юрія Дрогобича;
• називає час входження українських земель до складу різних
держав; утворення Кримського ханства і його підпорядкування Османській
імперії;
• тлумачить поняття: «унія», «українська шляхта», «магнат», «кріпацтво»,
«невільник», «ясир», «гетьман», «господар», «хан», «султан», «магдебурзьке
право», «іконостас»
|
|
28
|
|
Держава Феодоро в Криму. Утворення Кримського ханства. Гереї. Суспільний
устрій та культура ханства.
|
1
|
|
||
29
|
|
Суспільне і церковне життя. Сільське господарство. Ремесла і торгівля.
Міста, магдебурзьке право.
|
1
|
|
||
30
|
|
Культура та освіта. Юрій Дрогобич.
|
1
|
|
||
31
|
|
Практичне заняття:
«Етнічний склад населення України. Повсякденне життя».
|
1
|
|
||
32
|
|
Історія рідного краю
|
1
|
|
||
33
|
|
Узагальнення. Тематичний контроль
|
1
|
|
||
34
|
|
Узагальнення до курсу: «Середньовічна
історія України та її внесок у загальноєвропейську спадщину».
|
1
|
|
Учень/учениця:
• характеризує основні цивілізаційні здобутки українського суспільства
в період Середньовіччя;
• визначає здобутки українського суспільства у ІХ –
ХV ст. та його внесок у загальноєвропейську спадщину;
• порівнює процеси і явища європейської та української історії
доби Середньовіччя;
• висловлює судження щодо подій, явищ і процесів, які відбувалися в українському суспільстві в часи
Середньовіччя;
• називає хронологічні межі середньовічного періоду історії України та його
особливості.
|
|
35
|
|
Семестрова підсумкова робота
|
1
|
|
|
|
8 клас
Історія України
(52 години)
№ уроку
|
Тема, зміст
|
Дата, примітка
|
1.
|
Вступ
до нової доби історії українських земель
|
|
Тема І. Українські землі в ХVІ ст.
|
||
2.
|
Соціальна
структура українського суспільства та економічне життя
|
|
3.
|
Люблінська
унія та її вплив на розвиток українських земель
|
|
4.
|
Церковне
життя другої половини XVI ст.
|
|
5.
|
Берестейська унія 1596 р.
|
|
6.
|
Виникнення
українського козацтва та перших січей
|
|
7.
|
Військо
Запорозьке
|
|
8.
|
Перші
козацькі повстання
|
|
9.
|
Освіта,
книговидання й літописання
|
|
10.
|
Архітектура,
образотворче та декоративноужиткове мистецтво
|
|
11.
|
Урок узагальнення
|
|
Тема ІІ. Українські землі у першій половині ХVІІ ст.
|
||
12.
|
Соціальноекономічний
розвиток
|
|
13.
|
Церковне
життя
|
|
14.
|
Боротьба
українського козацтва з чужоземними загарбниками.
|
|
15.
|
Гетьман
П. Конашевич-Сагайдачний. Хотинська війна
|
|
16.
|
Козацькі
рухи 20—30-х рр. XVII ст.
|
|
17.
|
Освіта,
література, книговидання
|
|
18.
|
Театр,
музика, архітектура та образотворче мистецтво
|
|
19.
|
Урок узагальнення
|
|
Тема III. Початок Національно-визвольної війни українського народу
середини ХVІІ ст. Відродження Української держави
|
||
20.
|
Причини
і початок Національновизвольної війни
|
|
21.
|
Розгортання
національновизвольної боротьби в 1648—1649 рр.
|
|
22.
|
Заснування
Української козацької держави — Війська Запорозького
|
|
23.
|
Воєннополітичні
події 1650—1651 рр.
|
|
24.
|
Воєннополітичні
події 1652—1653 рр.
|
|
25.
|
Українська
гетьманська держава в системі міжнародних відносин
|
|
26.
|
Переяславська
рада. «Березневі статті»
|
|
27.
|
Воєннополітичні
події 1654—1657 рр.
|
|
28.
|
Урок узагальнення
|
|
Тема IV. Українські землі в 60-80-ті рр. ХVІІ ст.
|
||
29.
|
Гетьманство І. Виговського. Конотопська битва
|
|
30.
|
Розкол козацької України. Андрусівське перемир’я
|
|
31.
|
Правобережна та Лівобережна Гетьманщини в
60—80-х рр. ХVІІ ст.
|
|
32.
|
Правобережна та Лівобережна Гетьманщини в
60—80-х рр. ХVІІ ст. (продовження)
|
|
33.
|
Запорозька Січ у другій половині ХVІІ ст. Кошовий
отаман Іван Сірко
|
|
34.
|
Господарське життя та політичний устрій Лівобережної
Гетьманщини
|
|
35.
|
Господарське життя та політичний устрій Слобідської
України
|
|
36.
|
Урок узагальнення
|
|
Тема V. Українські землі наприкінці ХVІІ - у першій половині ХVІІІ ст.
|
||
37.
|
Гетьманщина наприкінці ХVІІ — на початку
ХVІІІ ст. І. Мазепа
|
|
38.
|
Правобережна Україна наприкінці ХVІІ — на початку
ХVІІІ ст.
|
|
39.
|
Україна в подіях Північної війни
|
|
40.
|
Посилення колоніальної політики Російської імперії.
Ліквідація гетьманату
|
|
41.
|
Культура наприкінці ХVІІ — у першій половині
ХVІІІ ст.
|
|
42.
|
Культура наприкінці ХVІІ — у першій половині
ХVІІІ ст. (продовження)
|
|
43.
|
Урок узагальнення
|
|
Тема VІ. Українські землі у другій
половині ХVІІІ ст.
|
||
44.
|
Лівобережна та Слобідська Україна. Ліквідація
Гетьманщини
|
|
45.
|
Правобережжя і західноукраїнські землі в другій
половині ХVІІІ ст.
|
|
46.
|
Національновизвольна боротьба українського народу в
другій половині ХVІІІ ст.
|
|
47.
|
Південна Україна. Ліквідація Запорозької Січі і
Криського ханства
|
|
48.
|
Культура України в другій половині ХVІІІ ст.
|
|
49.
|
Урок узагальнення
|
|
50-52.
|
Резервний
час
|
|
9 клас
Історія України
(52 години)
Урок
|
Тема уроку
|
Дата уроку, примітки
|
1.
|
ВСТУП. Нова доба української історії
|
|
ТЕМА
1. Формування модерної української нації. Теорія та
суспільні виклики першої половини ХІХ ст.
|
||
2.
|
Від
етносу до нації. «Український проект»
|
|
3.
|
Початок
нового етапу українського національно-визвольного руху
|
|
4.
|
Українська
нація в умовах модернізацій них трансформацій суспільства
|
|
5.
|
Узагальнення
|
|
ТЕМА 2. Українські землі у складі Російської та Австрійської імперій
наприкінці ХVІІІ – у першій третині ХІХ ст.
|
||
6.
|
Включення
українських земель до складу Російської імперії
|
|
7
|
Включення
західноукраїнських земель до складу Австрійської імперії
|
|
8.
|
Становище
населення українських земель
|
|
9.
|
Наддніпрянська
Україна в системі міжнародних відносин першої половини ХІХ ст.
|
|
10.
|
Початок
українського національного відродження наприкінці ХVІІІ – на початку ХІХ ст.
|
|
11.
|
Українське
національне відродження на західноукраїнських землях наприкінці ХVІІІ – на початку ХІХ ст.
|
|
12.
|
Масонство
в Україні. Російський та польський визвольні рухи на українських землях у
1820-30-х рр.
|
|
13.
|
Узагальнення
|
|
ТЕМА 3. Соціально-економічне життя народу та український національний рух
у першій половині ХІХ ст.
|
||
14.
|
Стан
сільського господарства.
|
|
15.
|
Початок
промислової революції. Формування фабрично-заводської промисловості
|
|
|
Міста.
Одеса. Розвиток торгівлі
|
|
16.
|
Повсякденне
життя
|
|
17.
|
Форми
і характер соціальних протестів населення.
|
|
18.
|
Український
національний рух наприкінці 1840-х рр. Кирило-Мефодіївське братство.
Т.Шевченко
|
|
19.
|
Менталітет
українців.
|
|
20.
|
Національно-визвольний
рух на західноукраїнських землях під час революції 1848-1849 рр. в
Австрійській імперії
|
|
21.
|
Узагальнення
|
|
ТЕМА 4. Культурне життя в українських землях наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.
|
||
22.
|
Особливості
розвитку культури. Освіта і наука.
|
|
23.
|
Література.
Музика і театр.
|
|
24.
|
Архітектура,
живопис, графіка
|
|
25.
|
Традиційно-побутова
культура у селі та місті. Релігійне життя. Доля жінки
|
|
26.
|
Узагальнення
|
|
ТЕМА 5. Модернізація українського суспільства в середині – у другій
половині ХІХ ст.
|
||
27.
|
Аграрні
відносини на західноукраїнських землях
|
|
28.
|
Селянська
реформа в Наддніпрянській Україні
|
|
29.
|
Реформи
адміністративно-політичного управління 1860-1870-х рр.
|
|
30.
|
Аграрні
відносини в Наддніпрянщині у пореформенний період
|
|
31.
|
Особливості
індустріалізації в Україні
|
|
32.
|
Міста
і торгівля. Українські підприємці
|
|
Тема 6. Національна ідея. Українофільський культурницький і політичний
етапи визвольного руху
|
||
33.
|
Українська
національна ідея. Україна в геополітичних стратегіях Росії, Німечини,
Австро-Угорщини
|
|
34.
|
Формування
української націонал-демократичної течії. Українська еліта
|
|
Тема 7. Суспільно-політичний рух в Україні у другій половині ХІХ ст.
|
||
35.
|
Початок
громадівського руху. Валуєвський циркуляр
|
|
36.
|
Суспільно-політичний
розвиток на західноукраїнських землях у 1850-1860-х рр. Москвофіли.
«Просвіта»
|
|
37.
|
Громадівський
рух у 70-90-ті роки ХІХ ст. Емський указ. Діяльність народників
|
|
38.
|
Народовці
і радикали у суспільно-політичному русі на західноукраїнських землях.
Політичні партії. І.Франко
|
|
39.
|
Формування
українського націоналістичного, самостійницького руху. Братство тарасівців.
М.Міхновський, Ю.Бачинський
|
|
40
|
Узагальнення
|
|
Тема 8. Культурне життя в Україні у
другій половині ХІХ ст.
|
||
41.
|
Освіта
і наука
|
|
42.
|
Література,
театр, музика.
|
|
43.
|
Живопис.
Архітектура.
|
|
44.
|
Церковне
життя
|
|
45.
|
Узагальнення
|
|
Тема 10. Наш край наприкінці ХVІІІ –ХІХ ст.
|
||
46.
|
Особливості
модернізації. Соціально-економічний розвиток
|
|
47.
|
Суспільно-політичне
життя
|
|
48.
|
Духовне
життя
|
|
49.
|
Підсумкове оцінювання
|
|
50-52.
|
Резервний час
|
|
10 клас
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ (1900-1939 рр.)
(35 годин / 52 години)
Урок
|
Тема уроку
|
Дата уроку, примітки
|
|
35 годин
|
52 годи-ни
|
||
1.
|
1.
|
ВСТУП. Завдання
і структура курсу. Вступ до першого періоду новітньої історії України. Формування
індустріального суспільства в українських землях
|
|
ТЕМА
1. Україна на початку ХХ ст.
|
|||
2.
|
2.
|
Соціально-економічний
розвиток українських земель
|
|
3.
|
3.
|
Суспільно-політичне
життя в Наддніпрянській Україні
|
|
|
4.
|
Суспільно-політичне
життя на західноукраїнських землях
|
|
4.
|
5.
|
Події
російської революції 1905-1907 рр.
|
|
|
6.
|
Наддніпрянська
Україна в 1907-1914 рр.
|
|
5
|
7.
|
Розвиток
української культури на початку
|
|
|
8.
|
Церковне
життя
|
|
6.
|
9.
|
Урок узагальнення
|
|
ТЕМА
2. Україна в роки Першої світової війни.
Початок Української революції
|
|||
7.
|
10.
|
Перша
світова війна та український національний рух
|
|
8.
|
11.
|
Воєнні
дії на території України в 1914-1915 рр.
|
|
|
12.
|
Воєнні
дії на території України в 1916-1917 рр.
|
|
9.
|
13.
|
Початок української революції. Утворення УЦР
|
|
|
14.
|
Розвиток
Української революції влітку-восени 1917 р. І та ІІ Універсали УЦР
|
|
10.
|
15.
|
Урок узагальнення
|
|
ТЕМА 3. Українська державність в 1917- 1921 рр.
|
|||
11.
|
16.
|
Українська
Народна Республіка
|
|
12.
|
17.
|
Українська
Держава. Гетьман
П.Скоропадський
|
|
13.
|
18.
|
Директорія УНР
|
|
14.
|
19.
|
Західноукраїнська Народна
Республіка (ЗУНР)
|
|
15.
|
20.
|
Боротьба
за владу в Україні в другій половині 1919 р.
|
|
|
21.
|
Українська
Соціалістична Радянська Республіка наприкінці 1919 – на початку 1920 р.
|
|
|
22.
|
Україна на початку
1920 р. Радянсько-польська війна і Україна
|
|
16.
|
23.
|
Урок узагальнення
|
|
ТЕМА 4. Культура і духовне життя в Україні 1917-1921 рр.
|
|||
17.
|
24.
|
Національно-культурне
будівництво за часів УЦР
|
|
|
25.
|
Національно-культурне
будівництво за часів Української Держави П.Скоропадського та Диренкорії УНР
|
|
18.
|
26.
|
Культурний
процес за радянської влади
|
|
19.
|
27.
|
Урок узагальнення
|
|
ТЕМА
5. УСРР в умовах нової економічної політики
(1921 – 1928 рр.)
|
|||
20.
|
28.
|
Становище
УСРР на початку 1921 р. Масовий повстанський рух. Впровадження непу.
Особливості
непу в УСРР
|
|
|
29.
|
Голод 1921-1922 рр.
|
|
21.
|
30.
|
Входження УСРР до
складу СРСР
|
|
22.
|
31.
|
Культурне і духовне
життя в роки непу. Українізація
|
|
|
32.
|
Релігійне житя в
Україні. УАПЦ
|
|
23.
|
33.
|
Урок узагальнення
|
|
ТЕМА
6. Закріплення радянської влади в України (1929 – 1939 рр.)
|
|||
24.
|
34.
|
Сталінська
індустріалізація в України
|
|
25.
|
35.
|
Колективізація і
розселянювання України
|
|
|
36.
|
Голодомор 1932-1933
рр.
|
|
26.
|
37.
|
Громадсько-політичне
життя. Масові репресії. Конституція
1937 р.
|
|
27.
|
38.
|
Освіта і наука в
30-ті рр. «Розстріляне відродження»
|
|
|
39.
|
Церковна політика радянської
влади в 1930-ті рр.
|
|
28.
|
40.
|
Урок узагальнення
|
|
ТЕМА
7. Західноукраїнські землі в 1920-1939 рр.
|
|||
29.
|
41.
|
Українські землі у
складі Польщі
|
|
|
42.
|
Партійна та
політична боротьба в Західній Україні. Інтегральний націоналізм. ОУН
|
|
30.
|
43.
|
Українські землі в
складі Румунії
|
|
31.
|
44.
|
Закарпаття в складі
Чехословаччини
|
|
|
45.
|
Карпатська Україна.
А.Волошин
|
|
32.
|
46.
|
Урок узагальнення
|
|
ТЕМА
8. Наш край (1900-1939 рр.)
|
|||
33.
|
47.
|
Наш край
у 1900-1914 рр.
|
|
|
48.
|
Наш
край у роки Першої світової війни та Української революції
|
|
|
49.
|
Наш
край у 1918-1921 рр.
|
|
34.
|
50.
|
Наш
край у 1920-ті роки
|
|
|
51.
|
Наш
край у 1930-ті роки
|
|
35.
|
52.
|
Урок узагальнення
|
|
11
клас
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ (52 години)
Урок
години
|
Тема уроку
|
Дата уроку, примітки
|
1.
|
ВСТУП. Завдання і структура курсу.
|
|
Тема 1. УКРАЇНА В РОКИ ДРУГОЇ
СВІТОВОЇ ВІЙНИ (1939—1945 рр.). ВЕЛИКА
ВІТЧИЗНЯНА
ВІЙНА (1941—1945 рр.)
|
||
2.
|
Україна
у міжнародній політиці напередодні Другої світової війни. Радянізація Західної
України (1939-1941 рр.).
|
|
3.
|
Початок
Великої Вітчизняної війни. Події 1941—1942 рр. Завершення окупації України.
|
|
4.
|
Нацистський
«новий порядок». Колабораціонізм. Голокост. Життя в евакуації.
|
|
5.
|
Рух
Опору та його течії.
|
|
6.
|
Визволення
України від нацистських загарбників.
|
|
7.
|
Завершення
Великої Вітчизняної війни. Героїзм українського народу. Ціна перемоги.
Культура в роки війни.
|
|
8.
|
Наш
край у 1939-1945 рр.
|
|
Тема 2. УКРАЇНА В ПЕРШІ ПОВОЄННІ РОКИ
(1945 — ПОЧАТОК 50-х рр.)
|
||
9.
|
Адміністративно-територіальні
зміни УРСР. Україна в ООН та міжнародних організаціях. Відбудовчі процеси у
господарстві. Голод 1946—1947 рр. Зміни в житті та побуті населення.
|
|
10.
|
Відновлення
політики радянізації в західних областях України. Ліквідація УГКЦ.
Партизанські дії УПА. Операція «Вісла».
|
|
11.
|
Розвиток
культури України у повоєнні роки. „Ждановщина”.
|
|
12.
|
Наш
край у 1945-на початку 50-х рр.
|
|
13.
|
Урок узагальнення
|
|
Тема 3. УКРАЇНА В УМОВАХ ПОЛІТИЧНОЇ
ТА ЕКОНОМІЧНОЇ ЛІБЕРАЛІЗАЦІЇ СУСПІЛЬСТВА
(середина 50-х — середина 60-х
рр.)
|
||
14.
|
Внутрішньополітичне
становище України у середині 50-х рр. Стан промисловості та сільського господарства.
Соціальне та економічне життя населення. Входження Кримської області до
складу УРСР.
|
|
15.
|
XX з'їзд КПРС і початок лібералізації. Реабілітація жертв сталінських
репресій. М. Хрущова. Боротьба серед вищого партійного керівництва України.
|
|
16.
|
Зміни
в управлінні господарством. Розвиток промисловості. Аграрна політика у другій
половині 50-х — першій половині 60-х
рр. XX ст.
|
|
17.
|
Нові явища у соціальній сфері. Зрушення у повсякденному
житті населення.
|
|
18.
|
Науково-технічна революція і розвиток культури.
Здобутки науки. Реформи освіти. Посилення русифікації.
|
|
19.
|
«Відлига»
в українській літературі та у мистецтві. «Шістдесятництво» в українській
культурі.
|
|
20.
|
Зародження
дисидентського руху в Україні та його
особливості. Релігійна політика.
|
|
21.
|
Наш
край у 1953-1964 рр.
|
|
22.
|
Урок узагальнення
|
|
Тема 4. УКРАЇНА У ПЕРІОД
ЗАГОСТРЕННЯ КРИЗИ РАДЯНСЬКОЇ СИСТЕМИ (СЕРЕДИНА 60-х — середина 80-х рр.)
|
||
23.
|
Ідеологічні
орієнтири партійно-радянського керівництва та зміни у його структурі.
Конституція УРСР 1978 р. „Розвинений
соціалізм”
|
|
24.
|
Спроби
реформування економіки в другій половині 60-х років та їх згортання
(„Реформи О.Косигіна”).
|
|
25.
|
Економічне становище УРСР у 70-ті — на початку 80-х рр. XX ст.
|
|
26.
|
Зміни
в соціальній та у національній структурі населення. Здобутки і проблеми
розвитку соціальної сфери. Привілейоване становище партійно - радянської
номенклатури. Повсякденне життя населення. Моральний стан радянського
суспільства.
|
|
27.
|
Освіта. Стан науки: здобутки і проблеми.
Розвиток літератури. Суперечливі тенденції в розвитку українського мистецтва.
Формування
опозиційних течій в культурі та реакція на них влади
|
|
28.
|
Активізація
опозиційного руху в другій половині 60-х —
на початку 70-х років. Форми діяльності дисидентів.
|
|
29.
|
Дисидентський
рух у другій половині 70-х – на початку 80-х років. Українська Гельсінська
група
|
|
30.
|
Наш край у середині
60-х- на початку 80-х рр.
|
|
31.
|
Урок узагальнення
|
|
Тема 5. РОЗПАД РАДЯНСЬКОГО СОЮЗУ Й ПРОГОЛОШЕННЯ
НЕЗАЛЕЖНОСТІ УКРАЇНИ (1985—1991 рр.)
|
||
32.
|
Причини
та початок «перебудови». Чорнобильська катастрофа. Антиалкогольна компанія.
|
|
33.
|
Економічні реформи. Стан
економіки. Рівень життя населення. Страйковий рух.
|
|
34.
|
Гласність та лібералізація..
Пожвавлення громадської активності. Формування багатопартійної системи.
|
|
35.
|
Активізація національного руху
у другій половині 80-х років. Формування національних громадських
організацій і об'єднань. Початок та проблеми релігійного відродження.
|
|
36.
|
Декларація про державний
суверенітет України. Україна у загальносоюзних суспільно-політичних процесах
у першій половині 1991 року.
|
|
37.
|
Спроба
державного перевороту в СРСР. Проголошення незалежності України. Розпад СРСР.
|
|
38.
|
Наш край у 1985-1991 рр.
|
|
39.
|
Урок узагальнення
|
|
Тема 6. УКРАЇНА В УМОВАХ НЕЗАЛЕЖНОСті
|
||
40.
|
Державотворчі
процеси. Конституції України (1996 р.).
|
|
41.
|
Політична
боротьба за роки незалежності
|
|
42.
|
Економічний
розвиток України у 1990-ті роки
|
|
43.
|
Економічний
розвиток України на початку ХХІ ст.
|
|
44.
|
Демографічні зміни. Соціальна
диференціація суспільства. Міжнаціональні відносини. Масова еміграція.
|
|
45.
|
Основні
чинники та особливості розвитку культури в Україні за роки незалежності.
|
|
46.
|
Стан
навколишнього середовища та проблеми охорони довкілля. Подолання наслідків
Чорнобильської катастрофи. Екологічні проблеми початку XXI ст.
|
|
47.
|
Основні
чинники та особливості релігійного життя України в умовах незалежності.
Взаємовідносини державної влади та релігійних конфесій.
|
|
48.
|
Основні
принципи зовнішньої політики незалежної України. Пошуки зовнішньополітичних
орієнтирів наприкінці XX — на початку XXI ст.
|
|
49.
|
Розвиток краю в умовах незалежності України.
|
|
50.
|
Урок узагальнення
|
|
51-52.
|
Резервний час
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар